Saturday, October 16, 2021

Digitalscouting is a Media Partner of Intelligent Onboarding and Experience Summit

According to Fenergo, one in three (36%) financial institutions have lost customers due to inefficient or slow onboarding and 81% believe poor data management lengthens onboarding and negatively affects the customer experience. In order for organizations to thrive in this post-pandemic digital age, efficient customer onboarding has to be an overwhelming priority. Leveraging technologies such as AI & ML (for assisted onboarding & analytics), Biometrics (includes face ID, fingerprint, voice recognition, iris scanning), and DLT (Blockchain for KYC) will determine long-term customer loyalty and retention. Early adopters are already writing their success stories and redefining the baseline for customer expectations.

This virtual summit brings together key decision-makers to explore the latest research, tools, and services that are transforming digital onboarding practices & enhancing customer experience.

You may also like

Don't Miss

10 Fragen an Dr. Robin Kiera – Gründer von Digitalscouting by dooing.de

 

 

Robin gehört zu den weltweit bekanntesten Experten der Versicherungsindustrie und verzeichnet auf seinem Blog und Social Media Kanälen monatlich über 16 Million Views. Aus seiner Begeisterung entstand schließlich eine der gefragtesten Consulting- und Marketing-Agenturen im Finanz- und Versicherungsbereich.

Er teilt zudem mit mir die “Leiden”schaft für den gleichen Fußballverein und ist das Modell für den ersten Sneaker der Versicherungsbranche. Welcher Verein das ist und wie alles begann, erfahrt Ihr im nachfolgenden Interview.

 

 

 

 

More from Author