Sunday, October 17, 2021

Why Amazon Does Not Play Around?

The Insurance industry keeps on improving as time goes by. Modern innovative techniques are coming out every day. If there is one thing that the industry should learn more about, that is disrupting itself.

I shared Amazon’s famous disruption in my keynote speech at Keylane last year. Weird as it may sound, but it is one of Amazon’s greatest move as an e-commerce platform. Disrupting your competitors is not different, but being able to disrupt yourself is a clear indication that you acknowledge your weaknesses and know what to do about it.

You may also like

Don't Miss

10 Fragen an Dr. Robin Kiera – Gründer von Digitalscouting by dooing.de

 

 

Robin gehört zu den weltweit bekanntesten Experten der Versicherungsindustrie und verzeichnet auf seinem Blog und Social Media Kanälen monatlich über 16 Million Views. Aus seiner Begeisterung entstand schließlich eine der gefragtesten Consulting- und Marketing-Agenturen im Finanz- und Versicherungsbereich.

Er teilt zudem mit mir die “Leiden”schaft für den gleichen Fußballverein und ist das Modell für den ersten Sneaker der Versicherungsbranche. Welcher Verein das ist und wie alles begann, erfahrt Ihr im nachfolgenden Interview.

 

 

 

 

More from Author