Saturday, July 31, 2021

“My thoughts on TikTok in the Insurance industry caused a stir ?” – Dr. Robin Kiera

“My thoughts on TikTok in the Insurance industry caused a stir ?” – Dr. Robin Kiera

12 weeks after we started we had 1,8M views with 73.000+ likes that made us realize how tremendous the opportunity on TikTok currently is. And which business does not like the opportunity.

“How to Use TikTok in Business” – Dr. Robin Kiera

Nevertheless, an article in Versicherungsbote by MarKo Petersohn challenged our views “TikTok: Great opportunity for the insurance industry or just hype?”

He mentioned “Currently I would not recommend using TikTok for (content) marketing purposes. At least not for insurance companies.”

❔ Is TikTok not professional enough for Insurance?
❔ Can attention on TikTok be converted into Sales?
❔ The million-dollar question is, would you use TikTok for your business?

We really appreciate any contribution to the overall discussion in the industry. Therefore we thank Marko. I also would love to know your thoughts.

Click here to read the article

You may also like

1 comment

Don't Miss

10 Fragen an Dr. Robin Kiera – Gründer von Digitalscouting by dooing.de

 

 

Robin gehört zu den weltweit bekanntesten Experten der Versicherungsindustrie und verzeichnet auf seinem Blog und Social Media Kanälen monatlich über 16 Million Views. Aus seiner Begeisterung entstand schließlich eine der gefragtesten Consulting- und Marketing-Agenturen im Finanz- und Versicherungsbereich.

Er teilt zudem mit mir die “Leiden”schaft für den gleichen Fußballverein und ist das Modell für den ersten Sneaker der Versicherungsbranche. Welcher Verein das ist und wie alles begann, erfahrt Ihr im nachfolgenden Interview.

 

 

 

 

More from Author